Re: Gdzie wystawy Mineralow w Krakowie i Warszawie

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 10:20:37 MET DST

Użytkownik "Tomek Praszkier" <pra_tomek@poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.329.1159080566.460.mineraly@man.lodz.pl...

> [...] Jeżeli chodzi o minerały to Polskie muzea reprezentują "wybitną
> nędze" i jedynie we Wrocławiu jest trochę dobrych okazów ze
> starych zbiorów.

I to "jedynie" robi wielką różnicę, bo tak się składa, że mieszkam nie
za daleko od Wrocławia i pewnie kiedyś wybiorę się zobaczyć te
"trochę dobrych okazów ze starych zbiorów". Gdybym zaś Twoją
wcześniejszą opinię przyjął bezkrytycznie, to pewnie nie chciałoby
mi się zanurzać w ten ocean nędzy naszych muzeów i do tego we
Wrocławiu też pewnie bym nie zajrzał. Poza tym zastanawiam się
czy Ty Tomku nie za bardzo agresywnie forsujesz tutaj swój punkt
widzenia w tej sprawie? Czy nie bierzesz pod uwagę, że odczucia
takich jak ja zbieraczy ziemniaków w czasie wizyty w dowolnym
z muzeów, będą całkiem inne od Twoich? Może to co dla Twojej
zmienionej perspektywy jest "nędzą" dla wielu innych okaże się
bogactwem, czymś nowym i dotychczas nieznanym? Chcesz tych
innych od tego odciągnąć? Jaką proponujesz alternatywę? Tak,
wiem już, że zbiory mineralogiczne Towarzystwa Geologicznego
"Spirifer" są najlepszymi w Polce, ale wiem też, że uczyniłeś mu tu
jako jego prezes, cholernie kiepską reklamę. Ja, obok najbardziej
wspaniałych kolekcji zawsze chciałbym dostrzegać sympatycznych
ludzi, bo to oni, a nie kamienie są tu najważniejsi. Ty zaś Tomku
zaprezentowałeś się kiepsko, rzekłbym - "ziemniaczanie". Nie pisz,
że czepiam się słówek, to nierozsądne. Wszystko co napisane, ma
to do siebie, że staje się obiektywnym, możliwym do sprawdzenia
faktem i nie jest nigdy ulotne tak jak słowo tylko wypowiedziane.
http://lists.man.lodz.pl/pipermail/mineraly/2006/08/0059.html
Do tematu jeszcze powrócę. Wszak liczyłeś Tomku na dyskusję...

                                                       Andrzej