Re: Do wszystkich poczatkujacych zbieraczy mineral ow

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 08:56:23 MET DST

Wita,

bylem w terenie i nie mialem mozliwosci odpowiadac na biezaco -
zraszta wiekszasc tematow mielimy tu juz zbyt dlugo, wiec czas je
zakonczyc.
Ustosunkuje sie jedynie do stwierdzenia:

> Zadanie polega na tym, aby znalezc odpowiedz na pytanie, czy
> faktycznie opisana pod zdjeciem do okazu kalcytu z Tennessee
> parageneza:
> fluoryt – sfaleryt – kalcyt pojawia sie tak
> unikatowo, jak to stwierdza autor tekstu. Jest to stwierdzenie
> naprawde ogromnie zaskakujace, majac w pamieci zolte kalcyty,
> przezroczyste i bordowe sfaleryty oraz fioletowe fluoryty w geodach
> z...Strzegomia. Zdanie wyraznie mowi o niecodziennosci paragenezy a
> nie jakosci samych kalcytow, znanych od dziesiatkow lat. Ocene
> oddaje calkowicie w Wasze rece.

To bardzo ciekawe? Czy moglbys podeslac choc jedno zdjecie takiej
paragenezy? Bordowe sfaleryty? Żółte kalcyty narastajace na
fioletowych fluorytach? Jzeli przyslesz choc jedno zdjecie
porownywalnego okazu ze Strzegiomia to oddaje Ci w prezencie
najlepszy okaz jaki mam! jezeli przyslesz zdjecie makoskopowego okazu
bordowego sfalerytu z fioletowym fluorytem i żółtym kalcytem ze
Strzegimia to płacę za nie 500 zł. czekam... ale myślę, że
poprostu nie masz pojęcia o czym piszesz....

T.