Re: Identyfikacja

Autor: Katarzyna S?k <addar_at_megapolis.pl>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 09:24:14 MET DST

Witaj.
Po pierwsze zdjęcia są świetne. Kamienie zielony i żółty do złudzenia przypominają
chalcedon, świadczy o tym "ziarnistość" powierzchni, która w dość charakterystyczny
sposób odbija światło (połysk jest taki szklisto-tłusty), w wielu miejscach widać wyraźny
przełam muszlowy. Okaz czarno-zielony z czerwoną smugą jest przepiękny, ale raczej nie
jest pochodzenia naturalnego. Kiedyś na Wydziale Geologii UW też pokazywałam ludziom taki
okaz (mam bardzo podobny), zwrócili mi uwagę, że naturalna krzemionka (wszystko jedno czy
kwarc, chalcedon czy inna) szybko ogrzewa się w rękach, podczas gdy szkliwa sztuczne
pozostają bardzo zimne. Niektórzy z was teraz się pewnie uśmiechają pod nosem, ale
sprawdźcie sami, tak rzeczywiście jest. Co do pozostałych...nie mam bladego pojęcia co to
może być, nigdy czegoś takiego nie miałam w rękach. No i sam fakt takiego nagromadzenia
tak różnych kamieni w jednym miejscu nie przemawia za ich naturalnym pochodzeniem.
Pozdrawiam
Kaśka