Re: Jeszcze o szkle uranowym.

Autor: <rjuskiewicz_at_interia.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 11:21:02 MET DST

> Szanowny Panie
>
> Z ogromnym zainteresowaniem przyczytałem cykl poświęcony szkłu uranowemu
> oraz kopalnictwu uranu w Kletnie, choć zakres moich zinteresowań obejmuje
> głównie czwartorzęd - a to zpowodu, że w okolicach mojego zamieszkania
> (Legionowo)  dominują utwory polodowcowe - badam zatem to, co mam niejako
> pod ręką. Szczególnie interesujące są gliny zwałowe północnego brzegu
> Zalewu
> Zegrzyńskiego zawierające cała gamę otoczaków - nie tylo skał magmowych
> (co
> [...]

Panie Piotrze! Jak Pan jest zainteresowany skałami przywleczonymi przez lodowiec, to polecam pracę doktorską Piotra Czubli, ktorej tematem były skały polodowcowe znajdowane w kopalni węgla brunatnego Bełchatów, oraz ich pochodzenie. Autor jest to niezwykle sympatycznym człowiekiem,chętnym do udzielania informacji i mający ogromną wiedzę na ten temat. Adres internetowy można znależć na stronach uniwersyteckich. W Muzeum Geologicznycm przy Uniwersytecie Łódzkim jest wystawa skał przywleczonych przez lodowiec.Zachęcam do jej odwiedzenia.
Pozdrawiam
Ryszard J.

Najkrotsza trasa na wakacje: http://map24.interia.pl/