Nowy na forum

Autor: benitez <slawomir.szlinke_at_interia.pl>
Data: Sat 06 May 2006 - 21:52:21 MET DST

Witam wszystkich,

od roku bardziej powaznie zainteresowalem sie mineralogia. Jak na razie nie mialem odwagi nic powiedziec-pora przerwac milczenie;-). Mam na imie Slawek, 27 lat, pracuje pod Poznaniem, a pochodze z Dolnego Slaska.

Podczas dluzszego weekendu bylem w dwoch miejscach w Stanislawowie i Miedziance. W Stanislawowie zamiast resztek kopalni barytu znalazlem... wojskowa baze lotnicza, wiec nawet nie probowalem forsowac ogrodzenia ani szukac resztek hald poza plotem, bo jakies czerwone berety mi sie w oczy rzucily. Lekko zawiedziony skierowalem swe kroki do hald bylej kopalni Wilcza-na jednej ogrodzonej posadzono las inne sa tak stare, ze las rosnie bardzo spory, dopiero moj ojciec wypatrzyl przez lake cos co nadawalo sie do eksploatacji. Owocem jest pare ladnych brylek hematytu, ktory potwornie brudzi, wiec blyszcz zelaza, to raczej nie jest, ale moze sie nie znam (blyszczec sie blyszczy, male gruzelki sa, ale dopiero pod lupa sa duze:-)).

Z Miedzianki calkiem fajne bloczki pirytu, troszke arsenopirytu (zapewne), ale najefektowniejsze sa fragmenty zyl hydrotermalnych zbudowane po trosze z kwarcu (mini szczotki), pirytu, chalkopirytu, chryzokoli i z jakichs jeszcze innych mineralow (Zaba wspominal o kowelinie i jesli tylko indygowo niebieski odrozniam, to tez sie trafia). Jak pozycze od kogos aparat, to zamieszcze zdjecia. Najciekawsze rzeczy znalazlem u podnoza haldy numer 1 z Zaby. Niestety nie udalo mi sie znalezc krysztalkow magnetytu-moze ktos z Was jest mnie w stanie nakierowac na odpowiednia halde?

Acha i mam kilka pytan-jak nieduzym nakladem srodkow rozpoznac zwiazki promieniotworcze? Moze jakis typ lampy ultrafioletowej i/lub licznik Geigera byscie mogli polecic-jakikolwiek ktory mozna zakupic? Bo nie za bardzo wiem, jak sie za to zabrac i profilaktycznie skladuje podejrzane kamienie z Kletna (bylem rowno rok temu-faktycznie antozonity super)na dzialce a i troche sie tych z Miedzianki obawiam, co leza dwa metry ode mnie.

Slawek

P.S. Swojego czasu ktos z Was pisal o gipsach w Chodziezy-teraz mam wzglednie blisko, ale nie wiem zupelnie, gdzie szukac, Internet milczy-moze moglibyscie pomoc