Re: narosl na serpentynicie - co to?

Autor: Spinja <akowalska_at_gmail.com>
Data: Fri 14 Apr 2006 - 16:34:15 MET DST

Michal Krzeminski napisał(a):

> Ogolnie moja wiedza nt. mineralow jest powiedzmy przecietna, o tyle
> bazuje na fakcie iz rudy metali (czy tez raczej sole metali skojarzone
> w roznych mineralach) sa polimetaliczne, czyli nie wystepuja w naturze
> samodzielnie.(...)To troche tak jak pisalas - w tym potencjalnie
> moze byc pol tablicy Mendelejewa.

To jeszcze jedno pytanko: jesli z wierzchu kamyk wyglada na czysty, bo
nie widze zadnych zylek, blyszczacych fragmentow itd., to czy moge
zalozyc, ze nawet jesli wewnatrz zawiera jakies nieciekawe zwiazki, to
nie bedzie to grozne dla akwarium, bo rozlupywac go nie mam zamiaru?
Wlasnie rozmawialam z firma sprzedajaca serpentynit dla akwa i oni
mowia, ze przebieraja kamyki i czyste ida do dzialu akwarystycznego, a
reszta do ogrodnictwa... Czy laik taki jak ja moze przebrac swoje kamyki
i wybrac te odpowiednie?

> Mimo wszystko wciaz nie jestem pewien czy to daje odpowiedz czy mozna
> wrzucic to z rybami do wody :)

Ja tez. :D
Acha, dzieki wielkie za opis zwiazkow organicznych i nieorganicznych -
teraz rozumiem, a przynajmniej tak mi sie wydaje. :D

> aha. no i wesolych swiat, rzecz jasna.

Wesolych!

Pozdrawiam,
Agata Kowalska

PS. czy naduzyje Waszej (o, grupo;) uprzejmosci, pytajac gdzie w
Warszawie mozna zaopatrzyc sie w niedrogie kamienie (z mysla o
akwarium)? Rozumiem, ze na cel powinnam wziac sklady budowlane, ale moze
macie jakis sprawdzony adres?
W wyszukiwarce znalazlam informacje o gieldzie i sklepach z mineralami,
ale mnie chodziloby o bardziej nieszlachetne skalki... :D