Re: narosl na serpentynicie - co to?

Autor: Spinja <akowalska_at_gmail.com>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 11:34:50 MET DST

Michal Krzeminski napisał(a):
> Jesli chodzi o azbest to nie przejmowalbym sie zanadto - mineraly z
> grupy "azbestow" sa szkodliwe z natury swoich wlasnosci mechanicznych
> (wloknistosc) i to glownie w obrebie ukladu oddechowego (pluca, drzewo
> skrzelowe, krtan, etc). Chemicznie sa to dosyc obojetne i niechetnie
> reagujace zwiazki. O ile dobrze sie orientuje, ryby nie oddychaja za
> pomoca pluc i mam wrazenie ze w srodowisku wodnym jest to w ogole
> nieistotna cecha.
> To tak z punktu widzenia teorii, bo w praktyce moga byc jeszcze jakies
> interakcje o ktorych nie wiem

Serdecznie dziekuje za te uwagi.

Niestety, serpentynit ma to do siebie, ze zawiera chyba pol tablicy
Mendelejewa... Miedz, zelazo... :/ Jak najbardziej reagujace z woda.
Podejrzewam, ze jedynie poprzez praktyke (wchlupniecie do akwa)
dowiedzialabym sie ostatecznie czy jest szkodliwy dla zwierzat (i
roslin) akwariowych.

Nadal czekam na odzew z MHK handlujacej ta skala na potrzeby
akwarystyki. Gdy wreszcie odpisza, dodam tu dla potomnych co i jak.

Dziekuje jeszcze raz za pomoc!

Agat