otoczak czy skala wybita z lomu

Autor: <andrzejewski-minerals_at_tlen.pl>
Data: Fri 10 Feb 2006 - 22:58:36 MET

Wiem, co mozna znalezc na polach w tych okolicach - urodzilem sie jakies 45km na polnoc od Jerzmanic stad pola dolnoslaskie sa mi dobrze znane. Z tym ze akurat tam mozna tracic otoczaki rowniez niesione przez Kaczawe ( wliczajac w to jej dawny przebieg ) - ale nie w tym rzecz. Na tych skaleniach nie ma ani sladu otoczek wietrzeniowych a jesli ktokolwiek z Was rozbil cos takiego ze skandynawii - to nie musze mu chyba tlumaczyc w roznicach barwy pomiedzy wnetrzem a tym co bylo "okragle". Skalenie przechodza w przeciez w mineraly ilaste. Najrozsadniejszym wyjsciem byloby poczekanie az znalazca poda w jakiej formie ta skale znalazl.
Pozdrawiam