Re: Identyfikacja skal i mineralow ze zdjec w internecie

Autor: mauro <und_at_op.pl>
Data: Fri 21 Oct 2005 - 20:32:19 MET DST

hmm - powiem swoje zdanie na ten temat...

> NIE DA SIE OZNACZAC SKAL MAGMOWYCH ,METAMORFICZNYCH CYZ >JAKICHKOLWIEK INNYCH ZE ZDJEC!!

>Wracajacy z pola czlowiek fotografuje kamien ,wysyla zdjecie na >liste - no i sie zaczyna "badanie naukowe" - ile czasu zajela analiza? >Porownajcie sobie date i godzine wyslania pierwszego maila do >momentu ustalenia ,ze mamy do czynienia z eklogitem???

tak... Oczywiscie ze nie da sie dokladnie powiedzec z jaka mamy
do czynienia skala czy minerałem ogladajac samo zdjecie.
Wiadomo, zeby miec pewnosc nalezy wykonac dokladna analize
 zawartosci mineralow wystepujacych w tej skale, skladu
chemicznego itd. Jednak wydaje mi sie ze nie ma powodu
do atakowania osob, ktore nie maja mozliwosci przeprowadzenia
takiej dokladnej analizy . Na liscie dyskusyjnej sa napewno
osoby, ktorych interesuje zbieranie mineralow czy skal, pomimo ze
 nie zajmuja sie tym na codzien. Pewnie niektore osoby sa po
prostu zainteresowane tym co znalazly i chcialy by dla
wlasnej ciekawoci sie dowiedzec - dlatego przysylaja zdjecia. Czy
maja w takim razie zrezygnowac z interesowania sie
skalami/mineralami - bo nie moga przprowadzac dokladnych
analiz?
Z tego mejla wnioskuje, zeby teraz juz nie przysylac mejli typu :"Co
to za skala/mineral?"... No dobra, ale przynajmniej cos sie dzieje
na liscie. Bo ostatnio to malo osob pisze.
                               Pozdrawiam, Tomasz.