Identyfikacja skal i mineralow ze zdjec w internecie - sprostowanie

Autor: <andrzejewski-minerals_at_tlen.pl>
Data: Fri 21 Oct 2005 - 21:19:32 MET DST

Choc w sumie byla i o tym mowa i ten kto chcialby ,znalezc moze wszystko ale dla bardziej ewentualnie wrazliwych ,powiem wprost - dla mnie kazdy czlowiek ,ktory obral sobie pasje zbierania kamieni ,byl dla mnie ,jest i bedzie partnerem do rozmow.Problem tego co niestety coraz czesciej dalo sie tu zaobserwowac ,wykraczal juz daleko poza zdrowe podejscie do hobby.Wedlug mnie calosc zaczela sie niekontrolowanie wyrywac na obszary nie majace nic wspolnego ze zdobywaniem wiedzy.A krzywde mozna wyrzadzic w ten sposob rowniez ,nie reagujac - daje sie wtedy przyzwolenie na niescislosc i gdybanie.Rozumiem gdybysmy miewali do czynienia z przypuszczeniami i podaniem kilku ewentualnosci ,z uwzglednieniem wszystkich za i przeciw ,ale jakos nie dopatrzylem sie podobnych sformulowan.Zreszta w podanej przeze mnie pozycji literaturowej kazdy z Was znajdzie wszelkie wyjasnienia ,dlaczego pewnych rzeczy sie po prostu nie da zrobic i wszelkie proby zmiany tego faktu sa przeklamaniem.Proponuje za
 pomniec
na chwile o internecie i troche sie wysilic.Teraz do Tomasza - absolutnie o tym nie mowilem ,zeby nie przysylac zadnych fotek - malo ,osobiscie uwazam ze im ich wiecej tym ciekawiej + daja straszliwie wiele - tzw.opatrzenie sie z roznorodnoscia materialu polodowcowego czy jakichkolwiek innych skal.Ale jednego bede sie trzymal i to stanowczo - podpisywanie nazwami tego co sie w polu znalazlo ,to krzywda wyrzadzana innym ,mam na mysli tych ktorzy chcieliby sie czegos nauczyc.Sa przypadki ,kiedy skala daje takie mozliwosci ,jak chociazby owe granity rapakiwi - ale rowniez niezawsze.Na Dolnym Slasku na polach sa cale masy skal magnowych ,przywleczonych przez lodowiec o podobnych do rapakiwi i barwach i strukturach ,ale przy dokladniejszym przygladnieciu sie czlowiek nie jest w stanie powiedziec ,czy tlo jest drobnokrystaliczne czy tez mamy do czynienia z tzw.ciastem skalnym - a wobec tego owa skala wcale nie jest granitem ale porfirem kwarcowym!Stopien zwietrzenia i zmiany wtorne
  na
powierzchni sa niekiedy tak znaczne ,ze nikt o zdrowych zmyslach nie jest w stanie tego probowac chocby rozrozniac.Co nie zmienia faktu ,ze "na oko" i rapakiwi i porfir wygladaja identycznie.Na zakonczenie - na zadne zaczepki z uzyciem technik wyrywania zdan z kontekstu nie bede reagowal ,nie jestem polskim politykiem.Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za wykasowanie starej tresci!!!
                                   Krzysiek