Mialy byc piryty a sa Amonity...

Autor: Kornik <nool_at_op.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 09:55:35 MET DST

Pozdrowienia dla glebowgryzow
Bylem ostatnio we wsi Wysoka k.Laz
http://www.pilot.pl/index.php3?z_city_id=9799&max_katalog=n14_&katalog=n14_&
x_obr=790&y_obr=1043&x_15=101057&y_15=66716&form_t=0&tool=1&info=&lang=pl
Slyszalem ze stary nieczynny kamieniolom sluzyl kiedys jako miejsce
skladowania urobku z ...nie wiadomo skad...
Wazne jest to ze w tym urobku mialy byc ladne duze krysztaly pirytu.
Pojechalem i znalazlem ( nawet dwa kamieniolomy) w jednym byl na dnie
material wyraznie przywieziony, jednak wygladalo to na zuzel z wielkich
piecow.
Nawet kamienie-krzemienie ktore sie tam trafialy byly ponadtapiane. Pirytu
tam oczywiscie nie bylo...
Jednak by nie wracac z pusytmi rekami, wiec poszukalem w scianach i
znalazlem sporo amonitow i innych muszlowcow.
Zaciekawila mnie tam jedna sprawa: w muszlach znalazlem krysztalki w
kolorach zoltawe i zielone oraz przezroczyste.
Co to moze byc za mineral i jak powstal? Czyzby to wnetrznosci trupkow?
Rozpoznawanie mineralow to dla mnie ciagle czarna magia ( szczegolnie tych
b.malych) a juz nigdzie nie spotkalem sie z opisem: "eystepuje wewnatrz
trupkow sprzed miliomow lat"... :)
Pozdrowienia Kornik.
nool@op.pl
GG:1542540