Re: preparowanie skamienialosci

Autor: omorph <omorph_at_gazeta.pl>
Data: Mon 10 May 2004 - 21:20:32 MET DST

> Wypreparowanie skamieniałości wymaga dużo czasu i mnóstwo cierpliwości.
> Zależy to od rodzaju skały w której jest skamieniałość. W marglach i
> miękkich wapieniach dobrze zdaje egzamin niewielki śrubokręt lekki młotek
> w końcowej fazie zwykła igła ale w oprawie. Np. plastikowe oprawki do
złączy
> elektronicznych, słuchawek itp. (te koncentryczne). Można też wytrawiać
> chemicznie, ale tu zalecał bym dużą ostrożność. Można zniszczyć
bezpowrotnie
> skamieniałość, zwłaszcza trawiąc kwasami organicznymi lub nieorganicznymi.
> [...]

Mam cierpliwosc i rece jeszcze mi sie nie trzesa :))) !
Dentystyczne wiertlo na pewno byloby extra, podstawa mysle - to
wiertlo na koncu elastycznego weza - celem zapewnienia najwiekszej
swobody ruchow. sek w tym zeby nie bylo to polaczone z jakas gigantyczna
skrzynka jak to u dentysty bywalo i bywa :)
Jak rozeznasz sie to daj znac !
Taaaak, kiedys zniczczylem okaz trawiac go w kwasie solnym,
zalozylem ,ze pancerzyk jest zmineralizowany krzemionka, a okazalo
sie ze byl to jednak kalcyt ... to bylo bolesne ... ojoj :/
omorph