Autor: lbkalcyt (lbkalcyt_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Feb 2004 - 08:25:38 MET

Użytkownik Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl> napisał:
>Owe "kształtki" występowały w postaci okruchów długości od ~ 1 - 5 cm.
>Każda z nich odznaczała się krzywizną zbliżoną do tej jaką zatacza promień
>Powodowany taką myślą kreślę więc plan pierwszej wiosennej "wyprawy"
>dla dąbrowskich (i nie tylko dąbrowskich) kolekcjonerów - trupkarzy :-)

Z opisu, skamieniałości te przypominają korale kolonijne. Okolice Dąbrowy Górniczej obfitują w wychodnie skalne triasu i jury środkowej. Co do planowanej wycieczki, to proponuję rozszeżyć ją o nieczynny już kamieniołom Cementowni Wysoka w pobliżu Nieganowic. Można tam znależć ładne, dość dobrze zachowane amonity o średnicy kilku centymetrów, ramienionogi i inne "robactwo". Byłem tam raz okazyjnie. Też wiosną zamierzam tam wrócić. Okolice Jury Krakowsko- Częstochowskiej są zagłębiem skamieniałości tak jak Dolny Śląsk dla minerałów. Warto też wpaść do Ogrodzieńca. Ludwik B
lbkalcyt
Kielce