Autor: Dagmara Lesiów (diagra_at_interia.pl)
Data: Sat 31 Jan 2004 - 22:22:19 MET

WITAM Tworzę sobie bazę miejsc pochodzenia zeolitów. NIestety części nie mogłam znaleść wiec proszę o pomoc - jeśli chodzi o lokalizację na świecie to chodzi mi tylko o państwo a jeśli w Polsce to dokładna nazwa miejscowości wraz ze skałą w jakiej występuje i skala mikro lub makro. A oto one:

Amicyt
Barreryt
Bellbergit
Bikitait
Boggsyt
Brewsteryt
Cowlesyt
Dachiardyt
Erionit
Faujasyt
Gobbinsyt
Gonnardyt
Gooscreekit
Hsianghualit
Levyn
Mazzyt
Merlinoit
Montesommait
Offretyt
Pahasapait
Paranatrolit
Partheit
Paulingit
Perlialit
Stelleryt
Tschernichit
Viseit
Willhendersonit

I jeszcze jedno pytanie : WAIRAKIT to zeolit czy skaleniowiec ? W mineralogii szczegółowej przyłączony jest do zeolitów a w nowym słowniku J. Żaby to skaleniowiec.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję :)

Pozdrawiam DAGMARA