Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 14:50:04 MET

Użytkownik <pete274_at_o2.pl> napisał w wiadomości news:20040119110751.59C2AD0B2A_at_rekin6.o2.pl...

> Moja odtrutka: "rzucam zaklęcie LUMOS" dosłownie na kamienie,
> oświetlając wybrane minerały ze swego zbioru różnymi światłami
> (także UV, laser) i one pokazują mi ... [...]

I tym sposobem zatoczywszy małe kółko znów jesteśmy w temacie :-) Gadaj więc Piotrze co z tym laserem, boś mi pobudził zainteresowanie. Po dawniejszych (udanych) próbach z UV uzyskanym za pomocą diod luminescencyjnych, nie dalej jak wczoraj "męczyłem" minerały lampą rtęciową z której usunąłem zewnętrzną bańkę z luminoforem. Podobno wewnętrzna rurka z oparami rtęci jest mocnym źródłem UV. Niestety okazało się, że niczego poza umordowaniem sobie oczu nie uzyskałem. Kamienie które fluoryzują pięknie w świetle diod pozostawały całkiem nieczułe na ten nowy bodziec. Teraz Ty piszesz coś o laserze. Jedyny jakim dysponuję to brelok - zabawka mojego syna więc pewnie na nic się tu nie zda, ale może przy okazji czegoś nowego się dowiem (y).

                                                               Andrzej.