Autor: Michal (msegit_at_post.pl.spam.to)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 22:48:26 MET

On Sunday, January 11, 2004 (16:43:47), Tomek Praszkier (pra_tomek_at_poczta.onet.pl) wrote:
> noszę się od pewnego czasu z ideš napisania artykułu-przewodnika po
> murach Warszawy więc teŸ będę wdzięczny za info.

Swietny pomysl.

> - hall muzeum Techniki - labradoryty - chyba z Platformy
> Wschodnioeuropejskiej

-labradoryty sa JDP w scianie/sciance przy jednym z wejsc do hali glownej Dw.Centralnego

inne:
- granity (Strzegom?) w przejsciu podzm. w Centrum z ladnymi IMHO m.in. pegmatytami itp.; szczegolnie lubie wyjscie na przyst. tramwajowy w Jerozolimskich najblizszy Rotundy w upaly...;) - ladne okazy jasnych i czarnych marmurow z niejednokrotnie pieknie widocznymi kontrastujacymi sladami tektoniki (i np. w fazach) (np. jasne mineralizacje usko(cz)kow w czarnych marmurach, spekania kulisowe etc.) w posadzce (ale i tak polecam;), ewent. z wilgotna szmatka, aby zniwelowac efekt zmatowienia obuwiem;) ale byly instalowane kilka lat temu zaledwie!) kosciola pokamedulskiego na Bielanach ul. Dewajtis. Nota bene przy nim (za) lezy przeciez tez St.Staszic wiec ma to moze swoj "szczegolniejszy" wyraz...
- kosciol pw.sw.Zygmunta pl.Konfederacji (Bielany) ladne okazy np. dobrze przecietych belemnitow i in. w troche porowatym i jakby bitumicznym marmurze szarym (nie wiem dokladnie co to jest) w kolumnach przy wescjiu glownym itd.
- oczywiscie obficie paleontologiczne;) posadzki parteru Wydzialu Geologii UW;)
- kolumny zygmuntowskie/in. przedwojenne, lezace jako zabytek przy Zamku Krolewskim

tymczasem tyle...

A dlaczego?:) swoja droga - przydalby sie kompletniejszy przewodnik (raczej krotki, taka namiastka) co widac pod nogami (i nie tylko) na ktorej stacji metra badz w innym podobnym miejscu... A przy okazji w.w. chyba w sam raz publikacja.
Laicy mogliby sie b. wiele nauczyc, wykorzystac czas tam spedzany;]], specjalisci mieliby okazje aby w wiekszej ilosci (ogromne m^2 szlifow...;) sobie to powtorzyc i pobadac (niedestrukcyjnie;)) itd...

Np. pegmatyty chyba na Ratuszu, albo piekne wielkie strefowe fenokrysztaly skaleni... nie pamietam, gdzies w okolicy Pola Mokotowskiego-Wilanowskiej...;) poeeeeezja i mioooodzio:]

pozdrawiam
Michal

--
"Boles wsiadl do mesia, dal po zaworach i znalazl sie w Gnieznie,
gdzie wymienil gadzety z Ottonem."

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.mineraly