Autor: semafor_at_op.pl
Data: Thu 04 Sep 2003 - 15:00:14 MET DST

('binary' kodowanie nie jest obsługiwane)

W końcu września prawdopodobnie wybiorę się do Rumunii.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie konkretne informacje o rumuńskich miejscach wystąpień ciekawych minerałów – najlepiej od kogoś kto już próbował tam szukać osobiście.

Wytypowałem już jeden bardzo interesujący region – okolice Baia Mare (Baia Sprie, Cavnic, Herja) ze słynnymi kopalniami rud metali.

Interesują mnie teraz wszelkie praktyczne informacje (mapy, lokalizacje hałd, atrakcyjność stanowisk, ewentualne problemy na granicy).

Kiedyś słyszałem od kogoś na giełdzie gawędę o rumuńskich hałdach na których walają się wspaniałe okazy...

To co znalazłem w internecie niewątpliwie przemawia do wyobraźni, choć zdaję sobie sprawę, że cuda na fotografiach pochodzą zapewne z handlu z górnikiami... ale wszystkiego co wydobędą przecież nie sprzedadzą...

Polecam:

www.trinityminerals.com/ms2001/rom.shtml

www.northstarminerals.com/gallery8.htm

www.carliniminerali.it

Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Nie chciałbym ruszać na poszukiwania „w ciemno”, a tym bardziej wracać z pustymi rękami...

PS. Moimi zbiorami chętnie pochwalę się na forum w październiku - we wrześniu niestety mam mocno utrudniony dostęp do internetu...