Autor: Michal (msegit_at_post.pl.spam.to)
Data: Sat 09 Aug 2003 - 15:46:28 MET DST

On Mon, 16 Jun 2003, Przemek Jermaczek wrote:
> I czy istnieje inna polska grupa związana z geologią/skałami/minerłami? Bo
> szukałem i nie mam.. może news.tpi.pl nie obsługuje...

Otoz nie ma. W kazdym razie niusowej.
W ogole jest na temat geologii nieciekawie... Jakos geolodzy chyba traktuja swoja nauke jako malo dyskusyjna i dosc statyczna (wolniej sie zmieniajaca niz np. biologiczne itd. - myle sie?). A poza tym moze ma znaczenie fakt olbrzymiej specjalizacji jaka juz obecna jest w geologii i praktycznej izolacji srodowisk poszczegolnych dzialow, ktore coraz mniej maja ze soba wspolnego...? nie wiem.
Zresztobserwujac co sei dzieje na kilku grupach angielskojezycznych - tez nie jest to zbyt ciekawe, listy ograniczaja sie do wyjasniania wizji swiata ludziom ktorzy pytaja o najbardziej podstawowe rzeczy bo akurat trafili na grupe (i slusznie ze pytaja i sa objasniani, tyle ze to powinny byc tematy jedne z wielu, a nie dominujace... tak sadze), badz wpadaja pojedyncze i malo obfite dyskusje o konkretnej sprawie... A rowniez na grupach ogolnoprzyodniczych z tego co obserwuje tematy geologiczne sa nader rzadkie... - wiec jakby nie bylo duzego zainteresowania dyskusjami o geologii, w takim razie po co grupa? ;)

Na polskich niusach bylo kilka prob "ozywienia" sytuacji w ciagu ostatnich kilku lat. Najbardziej z nich energiczna bylo doprowadzenie do glosowania grupy pl.misc.kopalnie, ktora nie zostala jednak utworzona w wyniku zbyt malego zainteresowania (!).
Wydawalo mi sie ze bylo kiedys (1998?) RFD a nawet CFV i glosowanie pl.sci.geologia, ale nie moge znalezc... Wiec moze zle pamietam. Natomiast stosunkowo niedawno (tzn. 2002.10;)) ktos sie odgrazal ze zrobi RFD i... chyba cisza dotad.
Tyle:)

pozdrawiam
Michal