Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Fri 18 Jul 2003 - 00:05:16 MET DST

> Czy przez "rzucanie" na skaner mam rozumieć skanowanie zdjęcia,
> czy też istnieją urządzenia zdolne bezpośrednio przetwarzać obraz
> fizycznego obiektu w postać "jadalną" dla komputera?

Zwykly skaner jest do tego zdolny, ale jako ze glebia ostrosci skanera jest niewielka to nie nadaje sie on zbyt dobrze do "fotografowania" okazow o glebokiej strukturze 3D.
Jednak do "fotografowania" plaskich (np. wypolerowane polowki agatow) lub prawie plaskich przedmiotow skaner nadaje sie doskonale.

Poloz swoje okazy na skaner i zobacz co Ci wyjdzie. Jesli tlo bedziesz chcial miec biale to bedziesz musial jeszcze polozyc na taki mineral biala kartke.

Oczywiscie jesli masz cyfrowy aparat, wowczas fotografie nieplaskich przedmiotow mozesz wykonac takim aparatem i on utworzy plik jadalny bezposrednio dla komputera.

> Jeżeli pozostać przy zdjęciach to które lepiej jest uploadować,
> wykonane techniką tradycyjną czy cyfrową?

Takie ktore beda najlepszej jakosci. :)

Koniecznie przed przygotowaniem zdjec do uploadowania przeczytaj te strone:
http://mineraly.pg.gda.pl/FTP_zasady/

ak