Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Sun 13 Jul 2003 - 22:13:40 MET DST

> solnego) pozwala chyba sądzić, że to ten właśnie minerał. Z fluorescencji
> jednak nici, wszystkie przywiezione kamienie za nic mają mój UV. Cóż,

Moze kalcyt swieci dopiero pod wplywem krotszych fal UV, a Twoja lampa emituje tylko te dluzsze (bezpieczniejsze dla skory)?

> Czy to pierwsze to może być talk, a drugie jakiś tlenek manganu?

Moze talk lub jego odmiana steatyt, a to drugie skoro takie miekkie to moze nawet grafit, nie wiem czy skupiska tlenkow manganu sa takie miekkie, moze tak? Tylko czy te mineraly wystepuja w marmurach? Rzeczywiscie poczekajmy na glos kogos bardziej zorientowanego w temacie mineralow ze Slawniowic.

ak