Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 13 Jul 2003 - 23:27:02 MET DST

Użytkownik "Andrzej Kasperowicz" <andyk_at_termisoc.org> napisał w wiadomości news:3F11D994.5967.18D2EBCE_at_localhost...

> Moze kalcyt swieci dopiero pod wplywem krotszych fal UV,
> a Twoja lampa emituje tylko te dluzsze (bezpieczniejsze dla skory)?

Moja "lampa" jest dość uproszczona i rzeczywiście może być "dłuższa" Jest to dioda LED emitująca UV, dobra o tyle, że przynajmniej niektóre minerały uranu w jej świetle prezentują się nadzwyczajnie. Ale fluorytu już nie była w stanie wzbudzić. Podobnie może być z kalcytem.

> [ ] a to drugie skoro takie miekkie to moze nawet grafit,

Może i grafit, ale przed chwilą sprawdziłem rezystancję tego kamienia. Jest od 500 kiloomów do 1 mega. To bardzo dużo. Grafit z Zalesia (także tam występuje) ma znikomy opór od 0 do 100 omów. Oczywiście nie wiem czy rezystancja jest właściwym kryterium oceny, chwytam się jedynie dostępnych mi "metod" :-) Zobaczymy co na to ludzie "od Sławniowic" Pozdrawiam.

                                                      Andrzej.

PS: Gdzieś mi wpadło do ucha jakoby w Sławniowicach występował
      także tytanit. Czy ktoś może to potwierdzić i ewentualnie wskazać
      gdzie tam można go znaleźć?