Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Thu 26 Jun 2003 - 20:48:15 MET DST

http://mineraly.pg.gda.pl/Mapy/jeleniogorskie.htm

> gdzie na Śląsku mogę znależć ładnie wykształcone dendryty manganowe
> (charakterystyczne, ciemne "drzewka", skupiska tlenków manganu - wad,

Ja znalazlem ladne dendryty na bazalcie w pieknym glebokim wyrobisku nieczynnego kamieniolomu bazaltu urzadzonym w samym srodku gory nieczynnego wulkanu pare kilometrow od Dzierzoniowa Slaskiego. Niestety, ok. polowy lat 80-tych gmina urzadzila sobie z tego kamieniolomu miejskie wysypisko smieci i nie wiem jak to wyglada obecnie, ale zapewne marnie. :(

ak