Autor: artur (arturdy_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 16 Jun 2003 - 08:25:28 MET DST

Jeśli interesujesz się trupkami, głównie trias, polecam: 1. Nieczynną odkrywkę wapienia między Zbrosławicami a Kamieńcem, nieźle ukryta, więc mogę podać Ci bardziej szczegółową drogę. 2. Czwartorzęd (żwiry i otoczaki) - odkrywka, obecnie "prywatne" wysypisko przy drodze Miedary - Ptakowice.
3. Nieczynny kamieniołom w Nakle Śląskim, zarośnięty, ale są ciekawe odsłonięcia.
4. Oczywiście Sucha Góra - dolomity: dolomit, wapienie, mineralizacja żelazowa, ołowiowa i cynkowa. Tam proponuję dłuższy wypad.

Jeśli masz dostęp do map wojskowych, nawet nie całkiem aktualnych, na każdej z nich znajdziesz naniesione dziury w ziemi wszelkiego rodzaju. A potem tylko syzbkie dochodzenie, w czym dość pomocny jest internet - i już masz nowe źródło pozysku kamoli.
Btw: jako ciekawostkę mogę podać, że najpiękniejsze okazy pirytów znalazłem na leśnej ścieżce w Mikołesce, która utwardzana była odpadami z hałdy górniczej.
Pzdr,
Artur