Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 15 Jun 2003 - 22:52:54 MET DST

Użytkownik "Kornik" <nool_at_wp.pl> napisał w wiadomości news:bcfnq4$lfm$1_at_atlantis.news.tpi.pl...

> Jestem naprawdę zdziwiony, oferuję samochód na wyjazd po nowe
> okazy ( dla mnie pierwsze) i dostaję dwie odpowiedzi [ ]

A jeśli na przykład jestem już "usamochodowiony"? Nie brałeś pod uwagę takiej możliwości? Przyznasz, że w podobnej sytuacji Twoja propozycja może stać się nieco mniej atrakcyjna.

> Czy ta grupa jeszcze działa czy zawędrowałem na manowce internetu...

Grupa istnieje, potwierdza to niemal każdy nowy pojawiający się tu list. Brak entuzjastycznego odezwu na Twoją korespondencję nie musi zaraz skutkować określeniem typu "manowce Internetu". Każdy zawędruje tam gdzie zechce.

> Czy naprawdę jest to tak hermetyczna grupa ludzi, że nikt z zewnątrz
> nie ma szans?

A jaka tam hermetyczna! Poczytaj sobie w archiwum jak wujek Pełka kadzi o swoich "uranowych podbojach" Proszą go, czy nie - nawija, szkice dziwne z terenu tworzy. Wynalazł jakieś miejsce i zamęcza nim lud tu "zgrupowany" :-) Rozmaitych zawodników jest tu zresztą więcej...

> Skoro tak to proszę, chociaż choćby o podpowiedź gdzie i po co
> mogę się wybrać, w woj. śląskim.

Na samym początku trafiłem do Kletna i do Szklar k. Ząbkowic Śl. Z Kletna przywiozłem dużo minerałów żelaza oraz wszelkich różności, a ze Szklar minerały niklu - chryzopraz, martwicę chryzoprazową, azbest chryzotylowy. Do tego magnezyt i chyba jakiś kiepski opal. Wydaje mi się, że startować w tym hobby najlepiej jest samodzielnie. Dobrze jest wytrzeć się nieco po różnych kamieniołomach, aby się przekonać, że złoto i kolorowy agat nie trafia się na każdym kroku. To dobry durszlak na którym odcedzają się bardziej pazerni i niecierpliwi. Oczywiście już później może Ci się zdarzyć (wykluczyć nie sposób), że uporem i sporym nakładem pracy sam "odkryjesz" jakieś ciekawe mineralne stanowiska. W miarę upływu czasu i przy bardziej sprecyzowanych zainteresowaniach z pewnością znajdziesz tu wówczas wielu chętnych do wymiany informacji lub wspólnych wypraw.

                                                            Andrzej.