Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Sat 14 Jun 2003 - 21:42:58 MET DST

Jesli chodzi o Polskie eldorado mineralow to jest to Dolny Slask. W innych rejonach Polski jest znacznie gorzej... Zajrzyj do dzialu literatura na stronie naszej listy/grupy: http://mineraly.pg.gda.pl/Literatura/ a znajdziesz tam ksiazki omawiajace gdzie czego szukac (np. Janeczek J., Kozlowski K., Zaba J. Zbieramy mineraly i skaly).

> Jeszcze jedno pytanie: czego używacie do czyszczenia minerałów ( lub ich
> "wydobywania" z zebranych okazów)? Jakieś kwasy ?

Kwasy rzadko, zalezy z jakim okazem masz do czynienia, w przypadku agatow standardowe postepowanie to przeciecie na pol na pile diamentowej i pozniej polerowanie powierzchni tej polowki.

ak