Autor: Ireneusz Balicki (irbal1_at_inetia.pl)
Data: Fri 16 May 2003 - 19:33:13 MET DST

> Ciekaw jestem skąd zaczerpnąłeś te informacje?
Od pracowników

> Czy piszesz o jednej z kopalni w rejonie pomiędzy Dolni Udoli
> a Hermanowicami - tzw. Edelstein

Tak
> Napisałeś o Zlatych Horach. Do tamtejszego muzeum
> minerałów nie udało mi się trafić w godzinach otwarcia, więc pytam
czy
> zdarzyło Ci się tam być i zobaczyć może co nieco z minerałów uranu?
Prowadził to pasjonat (Henry Gaskon -jakoś tak w przybliżeniu) Ma b. dużo minerałów z Polski, trochę z kopalni w Zlatych Horach. Minerałów uranu na pewno nie ma- on sam interesuje się raczej złotem i minerałami złotonośnymi.
To bardzo skromna wystawa, trochę chaotyczna. Moim zdaniem lepiej obejrzeć wystawę minerałów w Jesnickim Zamku Wodnym .
Zaraz po 2 wojnie św. z Jawornickiego Zamku wywieziono kolekcję minerałów biskupów wrocławskich do Pragi. Wstyd się przyznać ale nie byłem jeszcze na zamku w Jaworniku i nie wiem czy jest w tamtejszym muzeum jakaś ekspozycja geologiczna. P.S
> Propozycja wstępna ... tj. 23 - 25 maja.
OK zaczynam urabiać...
Pozdrawiam
Irek