Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 00:10:50 MET DST

Użytkownik "Ireneusz Balicki" <irbal1_at_inetia.pl> napisał w wiadomości news:001a01c31152$979c4fe0$13b972c3_at_op92w742...

> Pytanie do Andrzeja:
> Czy podjełeś trud odnalezienia w terenie sztolni po poszukiwaniu
> uranu przez Rosjan w zboczu g.Stroma w masywie Śnieżnika.
> Jak wiesz minerałów promieniotwórczych nie zbieram ale obiekt
> interesuje mnie jako ciekawostka krajoznawcza.

Niestety Irku, od czasu naszej korespondencji na ten temat wogóle nie wybrałem się w tamte strony. Wszystko to jest związane z Zalesiem które tak mnie wessało, że wręcz nie potrafię się od niego uwolnić. Dzisiaj (3 maja) znowu tam byłem i oczywiście z miejsca w którym najmniej tego można było oczekiwać wydłubałem coś nowego. Tak dzieje się za każdym razem kiedy postanawiam wziąć "rozwód" z Zalesiem. Zawsze zostaję przekupiony jakimś atrakcyjnym "prezentem" :-) Nie mniej jednak, czuję również od pewnego czasu "zew kletniański" (chyba dobrze to napisałem). Najbardziej oczywiście męczy mnie ta mała hałda u wylotu sztolni Śnieżnik, ale kiedy już znajdę się w tym rejonie to i Stroma zostanie należycie przeczesana. Zapewne do końca wiosny zrealizuję taki dwu - trzydniowy wypad w trakcie którego wyjaśni się co z tą sztolnią. Wybiorę się tam tym chętniej, że pobliskie Kletno wydaje się być coraz to bardziej odarte z wszelkiej tajemniczości. Sprawozdanie z wyników poszukiwań na Stromej masz już u mnie "zaklepane" :-)

                                                        Andrzej.