Autor: Marcin Dubiel (skotos_at_poczta.fm)
Data: Thu 24 Apr 2003 - 07:33:45 MET DST

Witam Marek,

Wednesday, April 23, 2003, 8:47:17 PM, napisałeś: [..]

MJB> Byłem natomiast w Uniemyślu, w penetrowanym przeze mnie
MJB> ostatnio
MJB> Worku Okrzeszyńskim.

W historycznych opisach Chełmska i Okrzeszyna znalazłem informację o wydobyciu w tamtych rejonach srebra. Czy "w terenie" da się to zauważyć?

> [...]
MJB> (jeden otwór b. ciasny, zasypany luźnym materiałem ze
MJB> zbocza, nie wiem
MJB> jak się kontynuuje).
MJB> Nie bardzo wiem co tam wydobywano - głównie jest tam b.
MJB> ładny
MJB> czerwony piaskowiec (cechsztyn?, czerwony spągowiec?). Ślady
MJB> w terenie są na tyle wyraźne, że nie może to być coś bardzo
MJB> starego,
MJB> zarośla na drodze kopalnianej, w okolicy wyrobisk i na
MJB> zburzonym
MJB> budynku mają nie więcej niż kilkadziesiąt lat (30-40?).
MJB> Czy ktoś coś może wie bliższego na ten temat?

Tylko z plotek - kamień kruszono na piach używany do zapraw murarskich. Robili to Niemcy przed i tuż po wojnie. W lasach znajduje się jeszcze kilka niewielkich kopalni odkrywkowych "czerwonego piasku"

Pozdrawiam,

--
/\ Marcin Dubiel # mailto:skotos_at_poczta.fm
\/

Ponad 100 tysiecy facetow szukajacych przyjaciolki, kochanki, zony,
dziewczyny... Czekamy! >>> http://link.interia.pl/f170e