Autor: Andrzej Pelka (U238_at_wp.pl)
Data: Thu 24 Apr 2003 - 22:13:00 MET DST

Uzytkownik "art" <artur.wnuk_at_wp.pl> napisal w wiadomosci news:5.1.0.14.0.20030423104632.021b5690_at_pop3.wp.pl...

> w nadchodzace wakacje spedze troche czasu w Szklarskiej Porebie.
> Pozwole wiec sobie zadac najpopularniejsze na tej liscie pytanie - co i
gdzie
> tam mozna znalezc? [ ] Wdzieczny bede za wszelkie informacje o mineralach
> Szklarskiej Poreby i okolic.

Z mineralogii szczególowej Bolewskiego:

"W Polsce cyrkon jest pospolitym choc nieobfitym skladnikiem granitoidow i innych skal magmowych. Duze jego krysztaly znaleziono w zyle pegmatytowej na wzgorzu Skalna Brama oraz w pegmatytach granitoidowych znanych w poblizu ujscia potoku Bystron do Szklarki kolo Szklarskiej Poreby"

"Thoryt znany jest z zyly pegmatytowej w Bialej Dolinie kolo Szklarskiej Poreby,
gdzie wystepuje w paragenezie z fergusonitem, monacytem, i niobitem"

Pewnie to nie wszystko z tego co pan Bolewski zamiescil w swojej ksiazce na temat mineralow z okolic Szklarskiej Poreby. Ja musze sie ograniczyc do tak krotkiej informacji, bo mam kserokopie tylko paru stron Mineralogii... :-)

Pozdrawiam!

                                                            Andrzej.

PS: Licznik pracuje calkiem dobrze, za to czasu na
      wykonanie obudowy, poki co - brak   :-)