Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 20:41:06 MET DST

kdrozdo_at_poczta.onet.pl napisał(a):
> Witam, gdybyś cokolwiek zlokalizował na Poniatowie, to napisz koniecznie o tym
> na grupie. Ten temat interesuje mnie od lat, niestety nigdy nie udalo mi się
> zlokalizować tej kopalni. Jestem więc bardzo zaciekawiony Twoimi
> poszukiwaniami - opisz je koniecznie, bez wzgledu na wyniki.
> Pozdrawiam, Krzysztof

Dziś zajrzałem tylko na chwilę na Poniatów (niestety musiałem być dość wcześnie
we Wrocławiu), bezpośrednio nic nie znalazłem, ale zauważyłem dwie
podejrzane kępy drzew, które mogłyby kryć jakieś pozostałości.
Miejsce to jest o kilkaset metrów na SE od podanego na mapie.
Wybiorę się tam wkrótce.

Byłem natomiast w Uniemyślu, w penetrowanym przeze mnie ostatnio
Worku Okrzeszyńskim. Znalazłem opisywaną w Informatorze Krajoznawczym
1-2/83 sztolnię "Podkowca", która się rozmnożyła do dwóch, a nawet trzech
(jeden otwór b. ciasny, zasypany luźnym materiałem ze zbocza, nie wiem
jak się kontynuuje).
Nie bardzo wiem co tam wydobywano - głównie jest tam b. ładny
czerwony piaskowiec (cechsztyn?, czerwony spągowiec?). Ślady w terenie są na tyle wyraźne, że nie może to być coś bardzo starego,
zarośla na drodze kopalnianej, w okolicy wyrobisk i na zburzonym
budynku mają nie więcej niż kilkadziesiąt lat (30-40?). Czy ktoś coś może wie bliższego na ten temat?

                                mjb

--
Marek J. Battek
tel. 0-601 722945, ++48/71 3484173