Autor: art (artur.wnuk_at_wp.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 15:46:12 MET

>Jezeli ostatecznie realizacja pomyslu sie powiedzie prosze o udostepnienie
>schematu ukladu wspólpracujacego oraz typu licznika.

Schemat oczywiscie udostepnie jak bedzie dzialalo. Licznik nazywa sie DOI 80 i jest podobno produkcji Philipsa. Mam wrazenie, ze sprzedajacy kupil wieksza ilosc w Agencji Mienia Wojskowego. Adres do aukcji: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=10375277

nie wiem jeszcze czy licznik dziala, ale cena byla atrakcyjna. Z tego co znalazlem w internecie to nie bylo nic ponizej 150 PLN (w przeliczeniu)

>To oczywiste, ale przypomne: Zastosowany licznik powinien byc "uczulony"
>na promieniowanie gamma + ew. beta.

Hmm...pochwale sie. Studia konczylem w zakladzie radiochemii, stad moja tesknota do promieniowania :-) Duzo juz z glowy wylecialo ale cos niecos sie jeszcze kolacze ;-)

>Przy konstrukcji obudowy warto
>przewidziec umocowanie na jakims krótkim (~ 1m) wysiegniku. Chodzi
>o to aby licznik w czasie poszukiwan miec jak najblizej podloza bez
>meczacego "uklonu".

Tak wlasnie planuje.

>W razie potrzeby sluze jakims kamieniem w charakterze zródla
>promieniowania do uruchomienia i kontroli dzialania konstrukcji.

Jak zacznie trzaskac to z wdziecznoscia skorzystam.

Pozdrawiam,
Artur