Autor: Ja (kk01_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 31 Jan 2003 - 12:53:12 MET

> To zalezy co to jest. Poniewaz poleruje tylko pojedyncze okazy, ot tak
> do postawienia na mojej prywatnej polce, wiec moge pozwolic sobie na
> dosc chalupnicze metody. Wyglada to tak:
> A. Mineraly o niewielkiej twardosci: kalcyt, fluoryt, bursztyn (wiem,
> wiem - bursztyn nie jest mineralem) poleruje po prostu papierem
> sciernym. Stopniowo (w 2-3 krokach) dochodze do najdrobniejszego - o
> numerze 2000. Efekt je

Pare tipsow i tricow odemnie odnosnie w/w tematu, wszystkie ale Adam Slodowy wiec do zastosowania w warunkach domowych!!! 1. Ja ze swej strony polecam jednak naklatki szlifireskie, nawet te ze sklepu, zwlaszcza ze za dwadziescia zlotych mozna dostac taka z wymiennym filcem, doskonale nadaj sie do "miekkszych" mienralow. 2. Twardsze np. agaty swietnie poleruje sie na tarczy z samego twardego drewna np. debowego (oczywiscie mechanicznie, bo robienie tego recznie moze kosztowac wiele zdrowia i nie przyniesc efektu), daje to naprawde znakomite rezultatu,
3. Zamiast past diamentowych (trudnych do zdobycia), polecam pasty polerskie do czyszczenia samochodow, swietnie sie sprawdzaja w tej roli, najlepsze sa czeskie.
4. Czasami pomaga w nablyszczeniu mineralu, natarcie go poprostu olejkiem np. do opalania, chociaz to juz krok desperacki Niestety wszystkie matody amatorskie sa bardzo czasochlonne, a efek zazwyczaj nie jest oszalamiajcy, ale coz tak naprawde "kamien" nabiera dopiero urody wtedy kiedy zostanie wypolerowany, albo oszlifowany, chociaz pewnie ordotoksyjni mineraolodzy, zaraz mnie naprostuja, ze taki okaz nie ma juz wartosci geologicznej.
Pozdrawiam Krzysztof.

OnetPoczta: duża, szybka, bezpieczna!
http://poczta.onet.pl/oferta/