Autor: art (artur.wnuk_at_wp.pl)
Data: Thu 30 Jan 2003 - 09:58:08 MET

> Czy mój fluoryt jest pod tym względem "do niczego", czy też raczej
> opisane Ľródło ultrafioletu?
>

> Andrzej.

Witam,
Ja oświetlałem fluoryt z Kletna lampą rtęciową, a więc źródłem o zdecydowanie większej mocy i świecącym w szerszym zakresie nadfioletu...i nic. Nie jest to więc wina diody. Jak czytałem fluoryt świeci podobno po podgrzaniu w płomieniu palnika, (tak odkryto jego własciwości fluorescencyjne) choć podobno nie każdy kryształ. Część z kryształów po ogrzaniu rozpada się z hukiem. Nie próbowałem ale może warto do tego wrócić. Pozdrawiam,
Artur W.