Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 21:08:37 MET

> Dzięki za ciekawe informacje. Jaki jest tytuł i autor tego opracowania?
> Też zawsze fascynowało mnie, jak "mikroskopijne" złoża eksploatowano w
> ubiegłych wiekach (przypuszczam, że w niektórych przypadkach było to zaledwie
> kilkaset - kilkadziesiąt (?) ton) i w jak wielu miejscach to robiono. Dotyczy
> to zresztą nie tylko G. Sowich, ale całych Sudetów i szerzej - wszystkich
> regionów bogatych w kopaliny. Rzeczywiście, to brak technologii i wysokie
> koszty transportu sprawiały, że nawet kopaliny uważane dzis przez nas za tanie
> [...]

Jak się domyslam, chodzi o książkę której dane podawałem na liscie kilka miesięcy
temu. Jest to pozycja: Eufrozyna Piątek, Zygfryd Piątek, Górnictwo rud metali w
górach Sowich, seria Zabytki przemysłu i techniki w Polsce, t. 3, Wrocław 2000.
O ile wiem niedawno była jeszcze do kupienia (ostatnio była we Wrocławiu),
cena gdzies 20 zł.
Gdyby było zapotrzebowanie mogę spróbować zorganizować kilka egz. dla zainteresowanych.

                                mjb

--
Marek J. Battek
tel. 0-601 722945, ++48/71 3484173