Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 04 Dec 2002 - 12:26:03 MET

>    Przymierzam się do pisania pracy "Przemiany mineralogiczne i
> geochemiczne zachodzące w przepalonych hałdach kopalń węgla kamiennego"
> (temat nie jest jeszcze dokładnie sprecyzowany ale chodzi o to co napisałem.
> Jestem na samym początku drogi więc na chwilę obecną interesuje mnie
> wszystko.

Niestety nie wiem nic o literaturze na ten temat, ale moge wskazać piekną przepaloną hałdę byłej kopalni węgla kamiennego. Wiem, wiem że na Gornym Sląsku to nic szczególnego i mozna spotkac na każdym kroku. Ale gdyby Cię interesowało zbieranie materiałów do badań w Sudetach (dużo zieleni i piekne krajobray przy okazji), to polecam hałdę byłej kopalni Wacław (Wenzalus) w Ludwikowicach Kłodzkich. Paliła się podobno w latach 40. Jest na niej kilka dogodnych odkrywek, pozostałych po próbach wykorzystywania materiału z hałdy jako kruszywa budowlanego.

Pozdrawiam, Krzysztof