Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Wed 30 Oct 2002 - 22:30:31 MET

kdrozdo_at_poczta.onet.pl wrote:

> Też się zastanawiałem nad tym. Ale nie wygląda mi to na próby
> wydobywania/poszukiwania wapienia. Po pierwsze skały w tych miejscach są
> zupełnie inne niż wapienie znad jez Daisy. Po drugie myslę, że wapienie są
> skałą na tyle pospolitą, że raczej nie warto ich eksploatować/poszukiwać metodą
> podziemną (jesli się myle i ktoś zna takie przykłady, to poproszę o nie).
> Nigdy nie spotkałem wzmianek o wydobyciu jakichś kopalin (poza oczywiście
> wapieniami z jez Daisy) w tym rejonie. Myslę więc że to ślady poszukiwania,
> [...]

Zanm miejsca w g. Sowich gdzie wapień wydobywano również metodą podziemną (Nowa
Wies Kłodzka, okolice Woliborza).
Zastanawiam się, czy nie chodzi o poszukiwania uranu, kopalnia w Julianowie
nie była zbyt odległa (w prostej linii to chyba niewiele ponad 1,5 km)

                                        mjb

--
Marek J. Battek
tel. 0-601 722945, ++48/71 3484173