Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 30 Oct 2002 - 11:25:50 MET

> Na pewno w tej okolicy wydobywano wapień (jez. Daisy to też
> wyrobisko
> wapienia). Co jeszcze nie wiem
>

>                        mjb

Też się zastanawiałem nad tym. Ale nie wygląda mi to na próby wydobywania/poszukiwania wapienia. Po pierwsze skały w tych miejscach są zupełnie inne niż wapienie znad jez Daisy. Po drugie myslę, że wapienie są skałą na tyle pospolitą, że raczej nie warto ich eksploatować/poszukiwać metodą podziemną (jesli się myle i ktoś zna takie przykłady, to poproszę o nie). Nigdy nie spotkałem wzmianek o wydobyciu jakichś kopalin (poza oczywiście wapieniami z jez Daisy) w tym rejonie. Myslę więc że to ślady poszukiwania, ew . wydobycia - zakończonego niepowodzeniem - jakiegoś kruszcu (ołów? srebro? uran?). Być może jest to związane z położeniem terenu na granicy: gnejsy sowiogórskie - skały osadowe dewonu i dolnego karbonu. Z tą granica są pewnie związane uskoki i jakaś mineralizacja. Pewnie w tym rejonie nie była jednak zbyt duża i prób zaniechano. Jesli się mylę, lub ktos ma jakies inne pomysły, to proszę o komentarz.

Pozdrawiam, Krzysztof