Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 31 Oct 2002 - 11:00:30 MET

> Zastanawiam się, czy nie chodzi o poszukiwania uranu,
> kopalnia w Julianowie
> nie była zbyt odległa (w prostej linii to chyba niewiele
> ponad 1,5 km)
>
>                                        mjb

> Mnie się też wydaje, że to jest najbardziej prawdopodobne.

A tak przy okazji nasunęło mi się inne pytanie. Czy w Wałbrzychu (tak powiedzmy w obecnych granicach administracyjnych) wydobywano kiedykolwiek inne kopaliny poza węglem kamiennym i surowcami skalnymi? W niektórych książkach spotkałem wzmianki o wydobyciu srebra. Czy może istnieją gdzieś jakieś ślady tej działalności? Podobno na górach Czarnota i Ptasia Kopa są takie ślady. Ja bywam tam często ale nic takiego nie widziałem. Czy ktoś wie cokolwiek na ten temat?

Krzysztof