Autor: Michal Segit (msegit_at_post.pl)
Data: Sat 17 Aug 2002 - 15:51:43 MET DST

From: "Andrzej Pełka" <U238_at_wp.pl>
> Użytkownik "Jerzybia" <jerzybia_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>
> .Uran to Kowary, Wałbrzych,Głuszyca,Dziecmorowice wiecej nie znam,
>
> Tak, są:
>
> Markocice, Gierczyn, Kopaniec, Mała Kamienica, Szklarska Poręba -
[...]

A Jagniatkow (niedaleko Piechowic, pod Karkonoszami) ? Podobno tam tez byly po IIWS radzieckie (bo przeciez nie polskie...;> chociaz _podobno_ byla taka regula ze akurat dyrektorem mianowano kazdorazowo Polaka) kopalnie, ale nie jestem tego calkowicie pewien (informacja od niekompetentnej osoby).

Poza tym - o czym mowimy? Gdzie byly kopalnie i sa slady (kopalni, hald itd.), czy gdzie w ogole stwierdzono wystepowanie (pod)koncentracji U, tak ze moglby sie tym zainteresowac mineralog?

Jesli to ostatnie, to jeszcze np. Marcinkow (obok Kletna - ta sama struktura), cyt. (z pamieci) za ksiazka o Jaskini Niedzwiedziej: 'stwierdzono tutaj tez wystepoiwanie i prowadzono badania nad wykorzystaniem, niemniej okazalo sie ze sa to koncentracje nie zlozowe (ekonomicznie nieoplacalne) i ostatecznie zrezygnowano' (lata 19'50). Ale moze jakies slady w terenie sa? osobiscie nie sprawdzalem... I pewnie wiele innych miejsc...

pozdrawiam
Michal

--
Przychodzi Kubus Puchatek do Prosiaczka i mowi:
-Wiesz co? Otrzymalismy 10 sloiczkow miodu. Po 8 dla kazdego...