Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sat 17 Aug 2002 - 20:46:02 MET DST

Użytkownik "Michal Segit" <msegit_at_post.pl> napisał w wiadomości news:006c01c24607$6e81f040$470a63d9_at_segment9l56kjs...

> Poza tym - o czym mowimy? Gdzie byly kopalnie i sa slady (kopalni,
> hald itd.), czy gdzie w ogole stwierdzono wystepowanie (pod)
> koncentracji U, tak ze moglby sie tym zainteresowac mineralog?

Chodzi przede wszystkim o miejsca gdzie można pozyskać nowe okazy. Jest obojętne czy wykuję je ze skały, czy wykopię na hałdzie - co jak dotąd zdarzało mi się częściej. Można spotkać miejsca wykazujące się stosunkowo wysoką radioaktywnością gdzie nie ma szans na cokolwiek nowego do zbioru. Co najwyżej, wiadro aktywnego miału :-)

                                                           Andrzej.