Autor: elazuza (elazuza_at_poczta.fm)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 12:16:07 MET DST

Czy ktos posiadajacy w swojej kolekcji mineraly uranu posluguje sie do mierzeia ich promieniowania takim, lub podobnym licznikiem: wyglada jak bardzo duzy kalkulator
posiada 4 cyfrowy cieklokrystaliczny ekran dziala na baterie (jedna 9V)
posiada przycisk "reset"

sposob pomiaru: po wlaczeniu na ekranie pojawiaja sie 4 zera, w miare uplywu czsu ( ok. co 2 s) skokowo pojawia sie wynik np 0012 poskonczonym pomiarze wyswietlacz wyglada np tak 0.0.1.8 jeslin chce sie powtorzyc pomiar trzeba nacisnac reset

wynik podawany jest prawdopodobnie(informacja po ukrainsku na tylnej sciance) w mili Siwertach na godzine ale nie wiem jak mam interpretowac

jesli ktos posiada licznik tego typu niech napisze jakie wartosci pomiarow uzyskuje dla radioaktywnych mineralow

pozdarwiam Heniek
wyjezdzam na tydzien wiec nie trzeba sie spieszyc