Autor: prawnik (prawnik_at_sinplast.com)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 15:19:13 MET

    Ja z kolei kopalem staw i wybranym piasku znalazlem duzo roznych skamielin, nawet udalo mi sie znalezc cala zamknieta muszelke z wieczkiem i denkiem (po rozbiciu kamienia wpadla mi do reki). Znalazlem rowniez wiele innych ciekawych rzeczy, ktorych nie spodziewalem sie znalezc. Taka ciekawostka moze byc rowniez skamienialosc (nie wiem czego) wielkosci piesci - jest to jakby zlepek kamiennych bialych (kwarcowych?) drucikow polaczonych ze soba tworzacych jednolita choc nie trwala bryle.

Kiedys zas na grzybach znalazlem w lesie ciekawy brazowy kamien (ok. 0,5 kg) o bardzo nieregularnych ksztaltach. Z jednej strony zaczal porastac go mech. Wydaje mi sie ze to meteoryt, bo skad w srodku lasu gdzie wszystko jest porosniete mchem znalazl sie na wierzchu taki kamien.Zaznaczam, ze obszedlem duza czesc tego lasu i nie znalazlem tam zadnego innego kamienia - tam nie bylo wcale innych kamieni. Mam go juz kilka lat ale nie moge sie zebrac aby odlupac kawalek i wyslac do analizy. Nie ma w nim metalu bo przykladalem magnes i nic.

Reasumujac, czasem ni z gruszki ni z pietruszki mozna cos ciekawego znalezc, a jak sie okaze ze jest to rzadkie znalezisko cieszyc sie tym jak glupi.

pozdrawiam
SANY

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.mineraly