Autor: artur (arturdy_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 17:18:37 MET DST

czesc,
z drugiej strony Artur. Kamoli mozesz znalezc duzo i wszedzie. Moja metoda polega na przegladaniu map przed urlopem i rozeznaniu kamieniolomow, hald i odkrywek. Potem staram sie dopasowac stan mojej wiedzy do danego terenu i juz wiem, co tam moge znalezc. Jako ciekawostke zas moge Ci powiedziec, ze 2 km od mojego domu w Tarnowskich Gorach, w szczerym polu znalazlem ciekawy fragment skamienialej kosci (za maly zeby moc okreslic z jakiego zwierzaka) zrosniety z warstwa wapienia. Moge polecic Ci okolice Stronia Slaskiego (Kletno) - duzo fluorytu, rudy chromu, niklu, zelaza, nie wspominajac o trywialnych kwarcach i innych swinstwach uchodzacych za kamole ozdobne i polszlachetne, ale szczegoly lepiej przedstawi Ci Bartek Bigi Komorowski. Jesli lubisz ciekawostki roponosne i weglonosne polecam Bieszczady. Maszkecilem tam w okolicy Szmaragdowego Jeziora - wspaniale skaly osadowe z duza iloscia lupkow zawierajacych skamienieliny roslinne. Dojsc tam latow, dojechac najlepiej UAZ'em, JEEP zlamie zawieszenie. Pzdr,
Artur