Autor: Artur \\ (ndkedzio_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 17 Mar 2000 - 10:03:23 MET

Witek Zawadzki wrote:

> Nie wiedzielem o tym "typowaniu" na rezerwat. W kazdym razie po wstepnym
> zwiedzeniu kamieniolomu nigdy bym sie nie domyslil: okoliczni wysypuja
> tam wszystkie mozliwe odpadki budowlano-remontowe a i cegielnia swoje
> dodaje... Szkoda, bo miejsce jest ciekawe. A przekroje przez koryto
> rzeczne widzialem tam dwa: wieksze na scianie polnocnej i mniejsze przy
> wejsciu do kamieniolomu w opisywanym poprzednio fragmencie karbonskim.

To informacje raczej zaszlyszane i chyba nie sprawdzone o owym typowniu tego miejsca jako rezerwatu. Niemniej jednak jest to chyba najladniejsze odsloniecie karbonu w calym GZW. Jest tam wszystko, no niemal wszystko. Pamietam, ze byly piekne odsloniecia karbonu laczne z przykladami rozszczepiania pokladow na duza skale. Wiem tez, ze najdluzsze opisywane pnie stojace i pogrzebane w osadach pozakorytowych siegaly bodajze 8 m.