Autor: Wojciech Pawlak (pawlak_at_telecom.lth.se)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 15:39:16 MET

Hej.
Znalazlem ostatnio kilka, mam nadzieje interesujacych, linkow geologicznych. Macie ochote, to sobie je obejrzyjcie (uwaga: jesli nie zaznaczylem inaczej, serwis posiada wersje w jezyku angielskim):

www.sgu.se - Geological Survey of Sweden / Sveriges Geologiska Undersökning / Szwedzki Istytut (Urzad) Geologiczny Znajdziecie bogata oferte publikacji, map geologicznych wszelkiego rodzaju, dostep do baz danych i bibliotek. Niestety, map nie mozna sobie wydrukowac, co najwyzej kupic. :-((

www.sgu.se/gf/ - Szwedzkie Towarzystwo Geologiczne. Pokazny zbior linkow. Poza tym spis tresci ich czasopisma "GFF" (w jez. angielskim) i mozliwosc zamowienia poprzednich / przyszlych numerow.

www.geology.neab.net - "Scandinavian mineral gallery". Mnostwo zdjec, lokalizacji, linkow. Powinniscie byc zadowoleni. :-)) Relacje z wypraw geologicznych.

www.eurogeosurveys.org - hmm... Najbardziej oficjalne europejskie cialo geologiczne? :-)) Ale mysle, ze bedziecie zadowoleni z interaktywnej mapy Europy (dzial GeoData), moim zdaniem jest super.

www.acc.umu.se/~widmark/lwgeolog.html "LW's Geo Site" Pokazny zbior linkow, adresow grup dyskusyjnych, galerie....

www.sarf.org - Szwedzka Federacja Geologow Amatorow. Jak zwykle linki, galerie... Ale jest cos extra: opis 180 lokalizacji w Szwecji (!!!). Wiem, ze nie wszyscy wybieracie sie tu w najblizsze wakacje :-)) ale kto wie, moze sie przydac. Tu niestety musze nieco ostudzic entuzjazm: caly Web-site jest po angielsku za wyjatkiem opisow lokalizacji :-(((

Obiecuje takze, ze jak wybiore sie na jakies szwedzkie "wykopki" to niezwlocznie podesle relacje. A swoja droga, jesli ktos zna lokalizacje w poludniowo-zachodniej Szwecji (prowincje Skania, Blekinge) to bede wdzieczny za maila.
Pozdrawiam...
___\\__/\__//__//___pawlak_at_telecom.lth.se____
____\\//\\//_____Lund_Insitute_of_Technology_