Autor: Witek Zawadzki (witek_at_kuria.gliwice.pl)
Data: Thu 16 Mar 2000 - 12:24:41 MET

Witam

Artur \"Zabba\" Kedzior wrote:

> O ile dobrze pamietam to cegielnia w Czerwionce miala byc typowana jako
> rezerwat geologiczny. Miedzy innymi ze wzgledu na obecnosc ladnego
> przekroju przez koryto rzeczne, ale niestety w ostatnich latach
> miejscowi urzadzili sobie akurat w tym miejscu wysypisko. Z lietratury
> wiadomo mi, ze znajdowano tam pnie o dlugosci nawet do 1.3 m i srednicy
> 20 cm.

Nie wiedzielem o tym "typowaniu" na rezerwat. W kazdym razie po wstepnym zwiedzeniu kamieniolomu nigdy bym sie nie domyslil: okoliczni wysypuja tam wszystkie mozliwe odpadki budowlano-remontowe a i cegielnia swoje dodaje... Szkoda, bo miejsce jest ciekawe. A przekroje przez koryto rzeczne widzialem tam dwa: wieksze na scianie polnocnej i mniejsze przy wejsciu do kamieniolomu w opisywanym poprzednio fragmencie karbonskim.

> Natomiast sferosyderyty najwieksze widzialem kolo Bedzina, w starej
> cegielni kolo elektrocieplowni w Lagiszy. Tamte sferosyderyty mialy
> mniej wiecej 1-1.5 m srednicy.
> Pozdrowionka
> Zabba

Faktycznie duze, ale jak takie okazy pobrac czy wystawiac w domu? :)))))

Witek