Autor: Tomasz Doniecki (hybryd_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 26 Nov 1999 - 14:49:07 MET

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: Tomasz Filipiak <eskimos_at_poczta.fm>
Do: Multiple recipients of list MINERALY <mineraly_at_man.lodz.pl> Data: 25 listopada 1999 14:13
Temat: Odp: pytanko

>Witam
>
>Moge Ci powiedziec ze wiele ciekawych mineralow mozna bylo tam spotkac. Nie
>wiem jak jest teraz.

Teraz jest raczej nie najlepiej jak to wszedzie ale do tego chyb sie juz wszyscy przyzwyczaili :)
Obecnie spotkac tam mozna glownie (czytaj tylko :o) ) kalcyt chociaz jak sie troche poszpera to mozna zanlezc i inne rzeczy , ja znalzalem tam troche galeny i galmany niektore w dosyc ciekawych formach.I oczywiscie kalcyt.

>wszedobylski kalcyt podobno takze aragonit.

Aragonit ponoc znajdowano tyko w kopalniach w tym rejonie.

 Ale najciekawsze byly mineral Zn
>i Pb. Wystepuje tam rowniez warstwa chlacedonowa ktora niektorym
>przypominala jaspis

Z ta warstwa chalcedonowa to chyba niezla bajka :o) jako ze jej nie widzialem.

Ciekawsze rzeczy na dzien disiejszy mozna znalezc w czynnym kamieniolomie w zasadzie graniczacym z Blachowka w Bobrownikach.Czasem jest problem z wejsciem ale sa tam naprawde fajne rzczy ktore leza u mnie na polkach , niestety jeszcze nie rozpoznane.Z ciekawostek mam jakies dziwne formy naciekowe i grzybkowe ale co to jest tego jeszcze nie wiem.

Podrawiam

Mountains Tea
herbatas_at_friko5.onet.pl
tea_at_promail.pl