Autor: Tomasz Doniecki (doniecki_at_ultra.cto.us.edu.pl)
Data: Wed 10 Mar 1999 - 21:48:27 MET

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: KamyczeK <geologia_at_free.com.pl>
Do: Multiple recipients of list <mineraly_at_man.lodz.pl> Data: 10 marca 1999 19:17
Temat: Re:Potrzebny marmur :))

>Droga Aniu
>
>W Polsce mozna marmur `polski` mozna kupic w Slawniowicach niedaleko
>Glucholaz w woj.opolskim - kopalnia "dewon" (ciekawe dlaczego tak sie
>nazywa?)

Cos sie przyjacielu Ci pomylilo.Kop Dewon to nieczynny zreszta juz zaklad w Jarnoltowku gdzie wydobywano fyllity.Od 6 lat zreszta juz zamkniety.A nazwa jak to nazwa ktos ja wymyslil choc dewonu tam sie nie uswiadczy(moze jedynie dolny bo wiekszosc tych skal jest wieku karbonskiego).W Slawniowicach kopalnia marmurow dziala dalej.

>Marmury dolomityczne mozna jeszcze spotkac w kilku innych miejscach : masyw
>Snieznika, Zloty Stok.

I w Redzinach.

Pozdrawiam

                   MOUNTAINS TEA