Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Mon 01 Feb 1999 - 13:47:23 MET

> Prawie OK, poza tym:

> ja bym to ujal inaczej:
>
> Sprawy dotyczace wymiany i sprzedazy okazow oraz sprzetu
> beda uzgadniane na bierzaco, i dopuszczalne na grupie az do
> momentu realizacji na stronach WWW dzialow sprzedaz/wymiana .

Co inni na to, w szczegolnosci co-autor Tomek?

> wszystko dobrze ale bez tego nawiasu :)

Czepiasz sie. :)

Ok. jakos to sie dopisze, ale bez tego slowa 'domowione', bo tu dziwnie brzmi. :)

> i to tez nie tak.
> w pelni dopuszczalne jest pisanie po polsku wylacznie z uzyciem
> kodowania ISO-8859-2 bedacym uniwersalnym sposobem kodowania
> polskich znakow w internecie.

ok. ale o tym htmlu i innych smieciach trzeba jednak wyraznie dopisac, bo sam widziales ile na liste przychodzilo takich postow z samymi krzakami.

> tez nie tak:
> na adres, ktory mozesz odnalezc na stronach mineralow
> http://www.man.lodz.pl/MINERALY/
>
> dzieki temu zabezpieczasz sie na okazje przeprowadzki ftp www do
> innej lokalizacji.

Wiem.

> i ja, i ja :))))

Dopisac Cie? ;))) Moze od razu dopisze wszystkich subskrybentow? ;)))

> Jak widzisz czepiam sie tylko kwestii technicznych i czesciowo
> organizacyjnych. sam opis grupy jest OK :)

> za duzo grup! to nie przejdzie.

Trzeba bylo nie wprowadzac limitu 50 'za' vs 'przeciw' to by nie bylo takiej potrzeby.

> wydziel 5 czy 6 (nie pamietam ile jest w news FAQ) grup,

Jest 6.
Tyle, ze tylko 6 grup to kpina przy ponad 100 grupach w hierarchii pl.* i koniecznosci uzbierania 50 glosow 'za'. Skoro limit glosow zostal zwiekszony to i liczba grup, do ktorych mozna wysylac CFV powinna zostac zwiekszona, bo inaczej te glosowania dyskryminuja i staja sie promocja grup (za przeproszeniem) o 'd??ie Maryni', a nie np. powaznych hobby. Wiadomo przeciez, ze nigdy nie uzbiera sie taka ilosc glosujacych za grupa hobbystyczno-naukowa w porownaniu do np. jakiejs nowej grupy o seksie, czy komputerach, ale to wcale nie znaczy, ze ta grupa hobbystycznonaukowa  nie ma prawa bytu na newsach. Powinno sie raczej IMHO stworzyc dwa limity liczby glosow - 25 na grupy, gdzie czuje sie intuicyjnie, ze sa calkiem powazne i powinny zaistniec, aczkolwiek zainteresowanych danym tematem jest mniej niz na grupy gdzie mozna sie domyslec, ze liczba glosujacych bedzie duza i dla nich limit 50 moze pozostac. Moze to oczywiscie prowadzic do pewnych konfliktow, ale TS moglby tu zostac sedzia - rozjemca i ostatecznie decydowac, czy dla danej propozycji grupy ma obowiazywac limit 25 czy 50.
W przeciwnym wypadku, czyli tak jak jest obecnie dyskryminuje sie stworzenie grup dla wielu roznych hobbystow.

Ponadto w regulaminie jest napisane, ze jak autorzy sie nie zgadzaja z TS odnosnie grup do ktorych nalezy wyslac CFV, wowczas moga do nich sami CFV wyslac i tak sie tez pewnie tutaj stanie.

ak