Autor: Tomasz Doniecki (doniecki_at_ultra.cto.us.edu.pl)
Data: Sun 24 Jan 1999 - 12:21:56 MET

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: +++ZINGER+++ <zinger_at_alpha.pl>
Do: Multiple recipients of list <mineraly_at_man.lodz.pl> Data: 23 stycznia 1999 14:19
Temat: Monokrysztal

Zas przez caly krysztal
>od jednego zaczepu do drugiego biegnie cienki na 2mm pasek takich malutkich
babelkow
>powietrza, ktore sa pierwotna plytka kwarcu, bedaca zarodkiem calego
krysztalu.

Co to znaczy pasek babelkow powietrza ktore sa pierwotna pl. bedaca zarodkiem krysztalu?
Ja tutaj stawialbym na inkluzje powietrza bo jak powietrze moze byc zarodkiem krysztalu?

Sciany te z "szerokosci" i z "wysokosci" sa
>gladkie i przezroczyste. Natomiast dwie przeciwlegle sciany z najcienszej
strony sa
>nierowne. Jest to chyba cecha kazdego monokrysztalu. Faktura tego
pofaldowania
>jest bardzo specyficzna.

Co do tej faktury to mam pytanie.
Kazdy krysztal kwarcu wzrastajacy w warunkach naturalnych ma swoje specyficzne prazkowanie prostopadle do scian slupa co nawet jest cecha rozpoznawcza kwarcu.Czyli w takich hodowlakach tez cos takowego moze wystepowac ale oczywiscie niekoniecznie .Mam racje czy tez bredze?

Pozdrawiam

Tomasz Doniecki
herbatas_at_friko5.onet.pl
doniecki_at_ultra.cto.us.edu.pl